MUZIEK DOCENTEN
Eric Schulp
Docent piano en keyboard
Eric Schulp is in 1985 afgestudeerd aan het Koninklijk Conservatorium en heeft zich vanaf 1995 gespecialiseerd in het lesgeven aan mensen met het Syndroom van Down, Autisme, PDD- NOS, dementie en met visuele beperking. Hij heeft verschillende methodes om mensen met plezier muziek te laten maken of te beleven. Eric werkt behalve met muzieknotatie ook op het gehoor en past zijn stijl van lesgeven geheel aan de leerling aan. Eric is initiatiefnemer van Art-Mobile. Hij geeft de muzieklessen aan huis en op het Koorenhuis. Momenteel is hij ook verbonden aan de Cultuurschakel, als cultuurcoach muziek. Eric is 15 jaar afdelingshoofd muziek geweest aan het Koorenhuis.
Zijn slogan: Art-Mobile is er voor iedereen !! Beperking of geen beperking.
Hieronder muziek van Eric Schulp
FORTY-FORTY NEVER TOO LATE
PIANOMAN STRIKES AGAIN
BACK TO B
Marjolein Gijzel
Docent Muziek
Marjolein zet het plezier in muziek maken voorop en geeft muziekles op maat!
Marjolein Gijzel heeft haar opleiding schoolmuziek aan het conservatorium in Den Haag in 1995 afgerond. Ze geeft al bijna 20 jaar met heel veel plezier het vak muziek op zowel middelbare school als basisschool. Daarnaast heeft ze ook nog de PABO gedaan en heeft regelmatig als groepsleerkracht voor de klas gestaan. Sinds een paar jaar is ze voor zichzelf begonnen en doet daardoor hele verschillende projecten. Ze leert leerkrachten werken met een muziekmethode in de klas, begeleidt studenten van het Conservatorium, geeft les in het speciaal onderwijs en geeft zowel pianolessen thuis als aan huis aan mensen met een beperking.
“Ik wil kinderen en volwassenen inspireren, enthousiasmeren en hen begeleiden in het ontplooien van hun talenten. Het plezier in muziek beleven staat hierin voorop!”
Ellen van der Sluis
Muziektherapeute
Muziektherapeute Ellen is in 2011 afgestudeerd als muziektherapeute aan de Hogeschool van Nijmegen en werkt sinds begin 2014 voor Art-Mobile.
Vóór haar studie tot muziektherapeute, heeft zij de opleiding voor Sociaal Pedagogisch Werk gedaan. Ook heeft zij een half jaar bijscholing gevolgd en werkervaring opgedaan in het muziektherapeutisch werken met post-coma patiënten in Milaan. Hier werd nog eens extra de kracht van muziek benadrukt, wanneer gesproken taal niet beschikbaar of niet toereikend genoeg is.
Ellen heeft ervaring in het werken met mensen met een verstandelijke-, lichamelijke- en meervoudige beperking, het Pitt-Hopkins-Syndroom, stoornissen in het autistisch spectrum en post-coma patiënten. De laatste jaren heeft zij zich verdiept in het werken met mensen met Alzheimer en andere typen van dementie. Buiten haar werk als muziektherapeut en sociaal pedagogisch werker geeft zij pianoles aan huis.
De piano is haar favoriet, maar daarnaast speelt Ellen ook gitaar en dwarsfluit, kan zij goed uit de voeten met verschillende percussie instrumenten en zingt zij graag. Beweging is ook een belangrijk onderdeel in haar therapieën, muziek ís immers beweging en zet aan tot beweging! Ze past haar aanbod aan op de vraag van de cliënt, waarbij ze afwisselend volgend of leidend te werk gaat. Maar bovenal staat plezier maken voorop en is haar motto; “in muziek kan en mag alles!”.
Corinna Tacke
Muziektherapeute
Corinna werkt al sinds 2001 als muziektherapeute. Haar eerste werkervaring is in de kinder- en jeugdpsychiatrie met cliënten met emotionele, sociale en gedragsproblemen (wat je ook als beperking kunt zien). Cliënten met een lichamelijk of verstandelijke beperking behoren sinds 2008 tot haar doelgroep als muziektherapeute.
Corinna heeft ervaring met cliënten met autisme, Down-syndroom, epilepsie, meervoudig beperking, Pitt-Hopkins-Syndroom, ASS, dementie en psychiatrische problemen.
Zij vindt het een grote uitdaging om met verschillende doelgroepen te werken. Ieder mens is toch weer anders en heeft zijn eigen aanpak nodig. Elke relatie is weer anders en heel bijzonder. Zij kijkt dan vooral naar mogelijkheden en niet naar onmogelijkheden.
Corinna gebruikt verschillende methodes. De methode die zij kiest is afhankelijk van de cliënt/klant, de wensen, doelen, behoeftes etc Werkt een methode niet, dan probeert zij andere methodes uit. Op een creatieve manier te komen waar ze wil komen met een cliënt, dat is de uitdaging!
Corinna speelt viool, piano en sinds een jaar ook cello. Regelmatig speelt zij ook samen met vrienden; dan begeleidt zij voornamelijk op de piano. In de therapie gebruikt zij ook andere instrumenten, afhankelijk van de wensen van de cliënt.
Zij heeft muziektherapie gestudeerd op het Conservatorium Enschede, afgestudeerd in 2001 (afstudeerscriptie “Humor in de muziektherapie?”)
Corinna’s Motto bij het lesgeven is: “‘We komen er wel…. 🙂 “